Khamis, 21 Mac 2013

' STUDY SAMPAI AKHIR HAYAT '

Assalamualaikum :)

arini nk story sal ' STUDY SAMPAI AKHIR HAYAT '
Ramai yang inbox FB tnya ambe soalan yang sama . . 'awak x sambung study ke ? awak study lagi ke ? dan bla3 ~ *makna yang sama , cuma ayat lain .. uish , tu pon nk habaq .. oi , biaq p la :P
Jadi , kita refresh smula dari catatan lepas :) Bakpe x sambung blajo ?
Alhamdulillah sebelum nikah , ambe ambil kursus menjahit kt AKADEMI JARUM BERLIAN [AJB] kt kemaman , terengganu .. lepas SPM .. at bawah ni crta at AJB ..

1) Tempat 'ambe' STUDY !
2) Story At tempat STUDY!

result 'atah tong' je .. kolej swasta banyak je antar surat tawaran . .
Tapi da belek2 bidang , semua x ssuai utk kepala ambe . .hehe .. so , pikir panjang ambil kursus menjahit . .
Alhamdulillah 6 bulan je ambik .. *ko mmg malas! .. eh , suke ati la :P .. ni kalo fmly ambe bace ni , konfem kena cop 'sbb gatal nak nikah' .. aish .. nikah kan sunnah .. org yg x blja agama je ckp gatal ble kite nk nikah .. so, abaikan!

Sebelum masuk study , ambe da blja menjahit ngan mak ambe .. dari skolah rendah lagi oww .. *xheran p0n! .. sape suh ko heran ? :p .. first buat baju anak patung .. hehe .. jahit tangan jela .. *patung barbie xsempat beli , da beso pon ambe :D .. 2nd , jahit bju raya .. *tapi tu pun ambe pakai skali je time raye ..
sbb kain biru berkilat , ambe dh la itam -_-' .. abaikan crta lame ok .. hehe

Masuk kursus 12/2/11 .. macam2 blajar .. Alhamdulillah dapat pertingkatkan lagi kemahiran menjahit .. sekarang duk umah je .. *goyang kaki ke ?? .. dok la .. ambe menjahit la .. pe guna blajo beribu2 , tapi x gunakan kemahiran yang ada untuk buat duit .. insyaAllah Allah permudahkan , asal ikot syariat .. :)






Jadi , study menjahit dah habis 2 tahun lepas .. :) .. sekarang , duk menjahit jela kat umah + bisnes on9 ..
brbisnes cz minat disamping bantu ringankan beban suami .. share2 la .. kan best !dapat eratkan hubungan + moga Allah bg saham free .. aamiin .. pastu dok blajo doh la ?? blajo agy .. :) .. blajo ilmu akhirat pulok ngan suami/alim ulama' sambil blajo dri kesilapan, kegagalan :) . .haa.. xsemestinya nk blajo , kena duk U/Kolej .. atas masing2 la .. kat mane2 pun boleh blajo , asl ilmu brmnfaat n amalkan .. insyaAllah ..

suami pun study lagi :) .. kat Darul Sufi , tahfiz wa qiraa'at .. insyaAllah moga Allah permudahkn urusan suamiku untuk bergelar seorang hafiz Al-Quran . .aamiin ;) .. pagi blajo , petang keje .. keje ape ??
keje biasa je .. mengajar mengaji kat Pondok Sya'rani , simpang pulai .. Ipoh ~

Jadi , sama2 belajar sampai akhir hayat :) .. moga Allah permudahkn segalanya .. aamiin ~
ok la, tu je k0t .. Sekian, Wassalam !










2 ulasan:

SA.ramly berkata...

Assalamualaikum...Adik(cause i'm older than u) Hehe...Ye,setuju sangat...Belajar tak semestinya dekat U/kolej...Kat mana2 pun belajar...paling penting ilmu akhirat tue...cari ilmu dunia utk akhirat..semoga bahagia ye dik :)

Ana_Nur_iman berkata...

Waalaikumussalam .. ^_^ .. insyaAllah .. t.kasih